Olkapään kuntoutus jatkuu ja pettymykseni sairaslomakin jatkui. Joten siinä meni mun Istanbulin matka kesäkuun alussa. Olisin päässyt tutustumaan paikalliseen koulutusmaailmaan. Vesijumpan olen aloittanut ja se tuntuu tekevän erittäin hyvää. Toukokuu onkin ollut melkoista menoa.  "Mummuttelun" lomassa Etelä-Suomessa hiukan tehtiin jotain muutakin. Kävin Linnanmäellä katsomassa Peacboakin teatteriesityksen, joka oli melkoinen pettymys hintaan nähden. Liput taisi olla vajaa 40/kpl. Heidän vitsit eivät juurikaan uponnut mulle ja etenikin liian verkkaisesti. Ainut plussa oli Jean S:n musiikki, siitä kaikki kiitos. No vuoristorataankaan en uskaltautunut, nytkään, joten seuraamaan Suomen jääkiekkopelejä pubiin. Hyvä tunnelma niinkauan kun Suomi johti, lopputunnelmaa ei viittinyt jäädä kuuntelmaan.

Kävin elämäni ensimmäisen kerran kasvitieteellisessä puutarhassa. Lähinnä bambua lähdimme sinne katsomaan. Kirsikkapuut ja kevätkukat olivat täudessä loistossaan.Ulkoaltaat vielä tyhjiä, mutta sisällä monta mielenkiintoista tuttavuutta. Myös muutama siemenpussi jäi käteen. Näitä nyt yritän lämmöllä ja rakkaudella kasvattaa. Kovin hidasta se on johtuen tästä kylmyydestä. Jospa ne sitten kukkivat ensi kesänä; Palava rakkaus, salkoruusu ja maitokello. Kaikki monivuotisia perannoja.

qFAgWoJ0DiESaK6UWsuMW6GpLY4a6pkoyutT2zhV    _o_Fd2gxha3a9h0c7RqZBBVH0H0uHfb1YiBtvVhd

                                             subCOmvqx78d79ScJSjAei8Cx_I9zLz8PGn0da0y

 

Pyöräilykauden olen myös aloittanut pikkuhiljaa, varoivaisesti tuon olkapään kanssa. Välineitä hiukan uusin Hesan reissulla. Ostin jopa vaippahousut. Kypärän olisi halunnut kauniimman mutta kohtuuhintaisissa ei ollut mitään kivaa. Ns. "potat" oli mun päähän liian raskaita, joten tyytyminen tavalliseen tylsään kypärään. XL on todella mulle sopiva urheiluliike, monipuolinen valokoima ja hinta-laatu suhde kohdallaan. Tunturi on kulkenut aika hyvin, toki vasta sata kilometriä. Hiljaa hyvä tulee, hiukan kyllä pitäisi päästä treenaamaan pidenpää matkaa kesän tulevaa koitosta varten.

                                           mt-gAeAv-sX-Zpw3SnyV7VJ0C1T9iFCayzexSWqA

Jotain käsitöitäkin olen tehnyt, eli sain itselle valmiiksi hellepaidan. Vain se helle puuttuu. En koskaan ole vaatetta itselleni virkannut ja aikalailla pitkän sitkeää oli tämäkin. Monta uutta tekelettä olisi tehnyt mieli aloittaa mutta pysyin nyt kovana ja vihdoin valmista. Lankana käytin Novitan puuvilla-bambu lankaa. Malli on novitan ledestä kesä 2009, joten hiukan olen matti myöhäinen. Toivottavasti tulee sellaisia kelejä, että voin pitääkin tätä. Olen tyytyväinen aikaansaannokseen.

                                    npvHldcYKyqFbveYUe68YbMTjbhqhUI7z7iwGQJ5